صداوسیما پس از تصویر، نام حسین پاکدل را نیز حذف کرد/تا میتوانند فیلم کمدی اکران میکنند
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۰۰۳۲
به گزارش خبرنگار ایلنا، تینا پاکروان (تهیهکننده و بازیگر فیلم سینمایی خانه کاغذی) با اشاره به وضعیت اکران فیلم تازه خود گفت: متاسفانه بدترین زمان اکران به فیلم خانه کاغذی اختصاص پیدا کرد زیرا از یکسو اکران فیلم همزمان با نمایش عمومی فیلم دیگری شده که آقای پرویز پرستوتیی در آن اثر هم بازی کرده است و مساله دیگر اینکه حال که به جشنواره فیلم فجر نزدیک میشویم، فضای سینمای کشور متاثر از جشنواره فیلم فجر و حواشی آن است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: زمان اکران فیلم متاسفانه خوب و مناسب نبود و با مشکلاتی همچون اوج آلودگی هوا و زلزله تهران نیز همزمان شد. تمام این موضوعات به نوعی در میزان استقبال از فیلم تاثیر گذاشتهاند. البته اتفاقاتی از این دست ممکن بود برای هر فیلم دیگری نیز بیفتد اما ما باید در مساله اکران به یک برنامهریزی مناسب برسیم تا درنهایت هیچ فیلمی آسیب نبیند و نباید توقع داشته باشیم که مثلا فیلم ما خوب اکران شود ولی مهم نباشد که سایر فیلمها چگونه اکران میشود.
پاکروان با اشاره به میزان استقبال مخاطبان از فیلم خانه کاغذی گفت: کسانی که فیلم را تماشا کردهاند، آن را دوست داشتهاند و من در بررسیهایی که در سینماهای مردمی داشتم؛ شاهد نظر مثبت مردم بودم حتی ایرانیهای خارج از کشور نیز نظر بسیار خوبی راجع به فیلم داشتند.
تهیهکننده خانه کاغذی با انتقاد از رفتار تلویزیون و تاکید آنها بر حذف حسین پاکدل از تیزرهای این فیلم گفت: زمانی که تیزرهای فیلم را برای پخش به تلویزیون دادیم ابتدا به ما اعلام کردند که باید تصویر حسین پاکدل را حذف کنید اما بعد از اینکه نسخه جدید تیزرها را به آنها دادیم؛ بازهم تیزرها از تلویزیون پخش نشد. وقتی پیگیری کردیم، به ما گفتند حتی اسم حسین پاکدل را باید از تیزرهای تلویزیونی حذف کنید.
وی ادامه داد: بعد از حذف نام و صدای حسین پاکدل، به ما اعلام شد که باید بسیاری از تصاویر من که بهصورت کلوزآپ و نمای نزدیک بوده است، حذف شود و تنها سکانسی باز و لانگ شات از فیلم در تیزر گنجانده شود. من متوجه این اعمالنظرها و محدودیتها نمیشوم.
پاکروان ادامه داد: درحالی تلویزیون دستور به حذف تصویر من از تیزرهای تلویزیونی داده که هماکنون سریال سالهای مشروطه با بازی من در حال پخش از شبکههای صداوسیما است.
وی ادامه داد: این رفتار صداوسیما بیش از این نیز سابقه داشته است. حتی در زمان پخش فیلم "یحیی سکوت نکرد" که در خانم فاطمه معتمدآریا در آن بازی کرده بود، تیزرهای فیلم به دلیل حضور ایشان پخش نشد درحالیکه خانم معتمدآریا در یکی از مهمترین سریالهای تلویزیون به نام گل پامچال بازی کرده بود.
پاکروان ادامه داد: افرادی همچون فاطمه معتمدآریا، حسین پاکدل و بسیاری دیگر توسط تلویزیون معرفی شدهاند و در زمانی که تلویزیون مخاطب زیادی داشت، اتفاقا همین شخصیتها یکی از دلایل جذابیت برنامههای صداوسیما بودند اما متاسفانه این رسانه از داشتههای خود محافظت نمیکند و رفتار خوبی با آنها ندارد و با همین روش بسیاری از عناصر جذاب خود را در آینده از دست میدهد.
پاکروان درباره سیستم اکران فیلمها و تاثیر آن بر نمایش خانه کاغذی گفت: واقعیت این است که سینماداران ترجیح میدهند سانسهای خود را به فیلمهای کمدی و پرفروش اختصاص بدهند و اگر مخاطبی دوست داشته باشد که فیلمی به جز کمدی و در گونه دیگری را تماشا کند، با مشکل مواجه میشود.
وی ادامه داد: برخی سینماها برای اینکه از طرف شورای صنفی نمایش جریمه نشوند سانس اکران فیلم را درج میکنند اما زمانی که مخاطب برای تماشای فیلم میرود، متوجه میشود که فیلم موردنظرش در آن سانس به نمایش درنمیآید.
تهیهکننده خانه کاغذی با اشاره به کمبود سالن سینما در تهران گفت: متاسفانه از برخی سالنهای سینما در تهران استفاده خوبی نمیشود مثلا سینما فرهنگ که یکی از مهمترین سینماهای تهران است و در منطقهای قرار دارد که تعداد سالنها کم است، امروز تقریبا از چرخه اکران خارج شده و دلیل اصلی آن اختلافی است که بر سر نمایش فیلمهای بدنه و فیلمهای هنر و تجربه در این سینما وجود دارد. این دعوا باعث شده حواله اکران فیلم ما به این سینما داده نشود و مخاطبان این سینما هم به شدت ریزش کردهاند.
منبع: ایلنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حرفهای جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
اعتماد نوشت: بهنام تشکر بهتازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.
گفتوگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.
دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟
من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سریهای جدیدتری از مافیا تولید شد، نقشهای بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.
گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟
گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخشتر است.
نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟
محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار میگیرد، مخاطب همراهش است. فکر میکنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش میبرد و مراعات بازیکنها را میکرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.
از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟
من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوتهای مشخصی دارند. محدودیتهای صدا و سیما، فیلمنامههایی که تثبیت میکند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرمها راحتتر است و به این واسطه، کارگردانها، نویسندهها به تبع آن بازیگران دستشان در کار بازتر است. اینها مواردی است که همه میدانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.
به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاریاش را به نقشآفرینی در سریالهای تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلیها، نگران حال این روزهای تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور میتواند به وضعیت سابقش برگردد؟
تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عدهای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیزهایی گذاشتهاند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب میدانند که بخش زیادی از مخاطبشان را از دست دادهاند و به نظر میرسد که با این شیوهای که پیش میروند، خیلی هم برایشان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاریشان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریالهای پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریالهای خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر میکنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.
به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهرههای دهههای قبل چقدر در تلویزیون احساس میشود؟
به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریالها یا برنامهها کار میکردند، جای خالی برنامههایشان احساس میشود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیمگیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیاتشان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید میکنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژهای نمیخواهد. به هر حال آن برنامهها و سریالهای خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شدهاند.
ترجیحتان کار در فضای کمدی است یا جدی؟
در حال حاضر به فضای کمدی نمیتوانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه میدانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.